loading...
ஜ«!! پادشاه هشت سیلندر !!»ஜ
Yaroo بازدید : 1102 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (0)
لیست مطالب موجود در ادامه مطلب
  1. انواع باتریها
  2. علل خرابی باطری
  3. نگهداری پیشگیرانه باتری
  4. چگونگی تست کردن یک باتری
  5. چگونگی بررسی سالم بودن سیستم شارژ
  6. روش استارت زدن با اتصال باتری خودرو به باتری کمکی (jump start)
  7. تازگی باتری (Freshness)
  8. چگونگی نصب باتری
  9. چگونگی شارژ مجدد باتریها
  10. شناسایی بار مزاحم (parasitic load)
  11. چگونگی افزایش طول عمر باتری
  12. مهمترین علل ناتوانی ناگهانی باتری
  13. نکات ایمنی مهم
  14. افسانه هایی درباره باتری ها
Yaroo بازدید : 784 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
مقدمه

وظایف اصلی روغن موتور عبارت است:

  • روان سازی قسمت‌های متحرک موتور
  • به حداقل رساندن اصطکاک و فرسایش
  • کمک به کاهش حرارت
  • جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق

از آنجا که روغن موتور باید این چند کار را به طور همزمان انجام دهد، فرمولاسیون شیمیایی پیچیده‌ای را می‌طلبد اما برای آگاهی از عملکرد روغن موتور چگونگی رده‌بندی آن و انتخاب نوع صحیح روغن موتور برای خودرویتان، نیازی نیست شیمیدان یا مهندس شیمی باشید بلکه کافی است با انواع مختلف روغن موتور، رده‌بندی و علائم و اختصارات آن آشنا شوید.

توضیحات در ادامه مطلب

Yaroo بازدید : 467 سه شنبه 17 مرداد 1391 نظرات (0)

در صنعت پيچيده قرن اخير کسب اطمينان نسبت به عملکرد صحيح سيستمها اهميت ويژه‌ای دارد. صنعت الكترونيك نيز يكی از مواردی است كه مورد توجه واقع شده است. دستگاههای عيب ياب كمك می‌كنند تا عيوب پديد آمده در دستگاه الكترونيكی مشخص شود. اين دستگاهها شامل انواع ولتمتر، اسيلوسكوپ و دستگاههای ويژه می‌باشند. افرادی كه در زمينه الكترونيك كار فنی يا مهندسی انجام داده باشند حتما با اين ابزارها آشنايی كامل دارند.

به دنبال لزوم بكارگيری مدارات الكترونيك در خودروها و كاربردی شدن آن در صنعت خودروسازي، مدارات گوناگونی مخصوص خودرو طراحی و بكارگرفته شد كه مدار كنترل آلودگی يكی از اين نوع مدارات است. متاسفانه در صنعت خودروسازی كشور ما اولين مدار الكترونيكی پيچيده‌اي كه مورد استفاده قرار گرفت مدار كنترل آلودگی موتور يا همان كامپيوتر موتور بود. درحاليكه مدارات بي شماری از قبيل كروز كنترل، كنترل سيستم تعليق (خودروی زانتيا) ، كنترل ايربگ، سيستم ضد سرقت و غيره سالهای سال در خودروها كاربرد داشته‌اند. عيب يابی اين سيستم ها به دليل پيچيدگيهايی كه دارند مستلزم استفاده از ابزارهای خاصی هستند كه به دياگ تولز (Diagnostic tool) معروفند.

بقیه تو ادامه مطلب

Yaroo بازدید : 532 دوشنبه 16 مرداد 1391 نظرات (0)

ترمز تقریبا مهم ترین دستگاه ایمنی در ماشین تان است. بازرسی دو بار در سال ترمز خودرو برای بررسی ساییدگی و آسیب می تواند از شما و سرنشینان خودروی تان محافظت کند در حالی که می تواند باعث صرفه جویی در پول تان شود قبل از اینکه صدمات وارده خیلی پر هزینه شود.
 در بسیاری از اتومبیل ها شما می توانید حتی بدون برداشتن چرخ ها بازرسی را انجام دهید. اگر اتومبیل شما دارای چرخ آلیاژی است که در وسط آن فاصله است، شما می توانید ارزیابی را فقط با نگاه انداختن از سوراخ چرخ ها انجام دهید. اینکه شما بتوانید بازرسی را فقط با نگاه کردن از سوراخ چرخ یا برداشتن کامل چرخ ها انجام دهید، بستگی به این دارد که شما دید واضح و روشنی از لنت های ترمز و دیسک چرخ دارید یا نه.

بیایید اول دیسک را بازرسی کنیم. دیسک باید از داخل رو به لبه بیرونی براق بوده و نسبتا یکنواخت باشد. نگران نباشید اگر خطوط جزئی در آن می بینید، این طبیعی است. با این حال، اگر نقاط یا شیار خشن و بزرگ در دیسک وجود دارد شما باید دیسک های ترمز خود را جایگزین کنید. دیسک های ترمز باید همیشه به صورت جفت عوض شوند تا کنترل خودرو و ایمنی آن مورد مصالحه قرار نگیرد.

حالا نگاهی به لنت ها بیندازید. شما می توانید با نگاه زیر چشمی آن را ببینید، اما اگر شما سطح دیسک تا بالای آن را دنبال کنید می توانید سطح خارجی لنت را که به دیسک چسپیده است، ببینید. اگر یک هشتم یا کمتر از آن باقی مانده است، دیگر زمان تعویض آن فرا رسیده است. این میزان، به اندازه ارتفاع دو سکه است. نگران نباشید ، لنت ترمز ارزان بوده و جایگزین کردن لنت ها کار سختی نیست.

در نهایت ، نگاهی به روکش سیم ترمز بیندازید. پوشش لاستیکی سیم باید نرم و انعطاف پذیر باشد، نه ترک خورده و سفت و سخت. اگر شما ترک در روکش سیم ترمز دیدید باید آنرا جایگزین کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که سیم فلزی نیز سالم باشد. این سیم می تواند خورده و پوسیده شده باشد، به خصوص در مناطق برفی که در آن مواد شیمیایی بر روی جاده ها ریخته می شود.

Yaroo بازدید : 599 شنبه 07 مرداد 1391 نظرات (1)

در عصر حاضر دیگر وجود كولر در اتومبیل به عنوان یك وسیله لوكس تلقی نمی‌شود بلكه كولر اتومبیل به عنوان ضرورتی مطرح می‌گردد كه ضامن استفاده از اتومبیل توام با امنیت و آرامش خاطر است. احتیاجی به توضیح نیست كه هنگامی كه اتومبیل شما مجهز به كولر باشد، می‌توانید با اعصاب آرامتر و راحت‌تر به رانندگی بپردازید. زیرا هرگز گرمای طاقت فرسا، گازهای خطرناك، گرد و غبار و سر و صدا به داخل اتومبیل شما راه نخواهد یافت.
سیستم كولر اتومبیل در واقع از مجموعه قطعاتی تشكیل شده است كه پس از نصب بر روی اتومبیل، برای فضای داخل كابین تولید برودت دلخواه را می‌نمایند. كولر اتومبیل با كاهش حرارت و رطوبت داخل كابین به ما كمك می‌نماید تا رانندگی راحت تری داشته و در طول مسیر از آرامش كافی برخوردار باشیم.

کولر خودرو

توضیحات کامل در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 237
  • کل نظرات : 60
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 56
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 273
  • گوگل امروز : 17
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 741
  • بازدید ماه : 524
  • بازدید سال : 33,965
  • بازدید کلی : 434,245