loading...
ஜ«!! پادشاه هشت سیلندر !!»ஜ
Yaroo بازدید : 625 یکشنبه 21 آبان 1391 نظرات (0)

Supporting such positive trend, the company TOPCAR prepared something really outstanding, a bright and sunny project based on Porsche Cayenne (958) called “LEMON”. The main emphasis is on the exterior: setting of the aerodynamic body kid Vantage 2 and extraordinary coloring of the body.

ترجمه شده در translate.google ) : حمایت از روند مثبت، TOPCAR شرکت چیزی واقعا برجسته، روشن و آفتابی یک پروژه بر اساس پورشه کاین (958) به نام "لیمو" آماده شده است.تاکید اصلی این است که بر روی سطح خارجی: تنظیمات بچه بدن مربوط به مبحی حرکت گازا و وا برتری 2 و رنگ آمیزی فوق العاده ای از بدن است.

Yaroo بازدید : 593 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

New design for the Range Rover Evoque and Evoque Coupe from HAMANN-Motorsport. The Range Rover Evoque has undergone a special kind of muscle training if you will, as the HAMANN-tuned model has grown 70 millimetres at the front axle and 80 millimetres at the rear axle compared with the standard version. As a result of the interplay between the different HAMANN components, including a high-performance exhaust system, a sports air filter and an optimised engine map, the 2.2 Si4 delivers a full power increase of 38 hp (28 kW). In the case of the diesel models (2.2 TD4, 2.2 ED4 and 2.2 SD4), engine performance is boosted by up to 31 hp(25 KW). Meanwhile, the vehicle’s torque soars by 65 Nm in the tuned model, propelling the sporty SUV from corner to corner with ease.

ترجمه شده در translate.google ) : طراحی جدید برای محدوده مریخ نورد Evoque و کوپه Evoque از HAMANN سی. محدوده مریخ نورد Evoque دستخوش یک نوع خاص از عضلات آموزش اگر شما خواهد شد، به عنوان مدل HAMANN تنظیم تا 70 میلی متر در محور جلو رشد و 80 میلی متر در محور عقب در مقایسه با نسخه استاندارد. به عنوان یک نتیجه از فعل و انفعال بین اجزاء HAMANN مختلف، از جمله سیستم اگزوز با کارایی بالا، ورزشی فیلتر هوا و بهینه سازی نقشه موتور، Si4 2.2 ارائه می شود افزایش قدرت از 38 اسب بخار (28 کیلو وات) می باشد. در مورد مدل های دیزل (2.2 TD4، 2.2 ED4 و 2.2 SD4)، عملکرد موتور تا 31 اسب بخار (25 کیلو وات) را افزایش داد. در همین حال، گشتاور خودرو soars 65 نیوتن متر در مدل کوک، پرتاب SUV ورزشی از گوشه ای به گوشه ای را با سهولت.

به ادامه مطلب برید

ترجمه شده در translate.google ) :
Yaroo بازدید : 500 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)

Car and Driver, with the help of rendering guru John Sibal, have come up with what they say is an accurate representation of a new SRT-branded Barracuda due on the shelves in 2015.

ترجمه شده در translate.google ) : ماشین و راننده، با کمک رندر گورو، جان Sibal، با آنچه که آنها می گویند نمایش دقیق جدید از SRT مارک کوترماهیان به علت در قفسه در سال 2015 آمده است.

Yaroo بازدید : 562 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

Peugeot didn’t wait long to release all the details of their new supercar concept. Just a day after teasing it the floodgates are open  and all the details are laid bare. As well as a slew of hi-res images.

ترجمه شده در translate.google ) : پژو هم منتظر نیست زمانی به آزادی تمام جزئیات خود را از مفهوم supercar جدید. فقط یک روز پس از اذیت کردن floodgates باز هستند و تمام جزئیات لخت هستند گذاشته شده است. به خوبی به عنوان یک کشت از تصاویر سلام پژوهش.

Yaroo بازدید : 568 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (1)

سیستم تعلیق خودرو هر چند به دلیل محل قرارگیری، کمتر به چشم می‌آید اما نقش بسیار مهمی در کارکرد خودرو دارد و به همین دلیل خودروسازان همواره تلاش می‌کنند توانمندی‌های این سیستم را ارتقاء دهند.

سیستم‌های تعلیق در بیش از یک قرنی که از اختراع خودرو می‌گذرد در انواع مختلفی توسعه پیدا کرده‌اند و همین مسئله باعث شده پرداختن به همه آن‌ها نیازمند فضای زیادی باشد که عملاً ناممکن است. به همین دلیل از این پس به صورت متناوب، در هر شماره مباحث مختلف مرتبط با سیستم تعلیق خودرو را مرور می‌کنیم. برای شروع، به سراغ سیستم تعلیق جناغی دوبل می‌رویم که هر چند سادگی سیستم تعلیق مک‌فرسون را ندارد، اما می‌تواند قابلیت کنترل و آسایش بیشتری ایجاد کند و به همین دلیل امروزه خودروسازان در بسیاری از محصولات لوکس و متوسط خود از این سیستم استفاده می‌کنند. این سیستم تعلیق گاهی با نام‌های دیگری نیز نامیده می‌شود که احتمالاً بارها در مقالات مختلف آن‌ها را شنیده‌اید هر چند در نهایت آن‌گونه که در ادامه خواهیم دید همه آن‌ها از زیرمجموعه‌های سیستم تعلیق جناغی دوبل هستند.
* * *
سیستم تعلیق خودرو هر چند معمولاً به چشم نمی‌آید اما شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو باشد چرا که تایر (به عنوان تنها بخش در تماس با زمین) بر روی این بخش «معلق» است و عملاً سیستم تعلیق وظیفه نگهداری مجموعه تایر و محور چرخ‌ها را بر عهده دارد. شاید در نگاه اول، اتصال مجموعه محور به خودرو به وسیله سیستم تعلیق ساده به نظر برسد اما در اصل این سیستم در طی دوران حیات صنعت خودرو پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده و خودروسازان در مسیر افزایش راحتی و ارتقاء هندلینگ خودرو، روش‌های جدید را برای این اتصال توسعه داده‌اند که یکی از مؤثرترین آن‌ها سیستم تعلیق جناغی دوبل است.
این سیستم همان‌گونه که از نام آن پیدا است، از دو بخش جناغی‌شکل تشکیل شده که مجموعه کاسه چرخ و در نتیجه تایر را بر روی خود نگه می‌دارند. این دو بخش جناغی‌شکل (که معمولاً به دلیل شکل خاصشان از آن‌ها با عنوان بازوهای A‌شکل یا A-arm یاد می‌شود) از نقطه بالایی یا رأس جناغ به سمت چرخ متصل‌اند و از دو انتهای خود به وسیله مفصل‌هایی به شاسی خودرو وصل می‌شوند. به این ترتیب در سیستم جناغی دوبل، هر چرخ از چهار نقطه با شاسی خودرو در ارتباط است ضمن آنکه کاسه چرخ هم از دو بخش بالایی و پایینی به این سیستم متصل است. این سیستم گاهی با نام double A-arms یا بازوهای دوبل A‌شکل هم نامیده می‌شود. علت تاکید بر کلمه دوبل در این نام‌گذاری آن است که در برخی دیگر از سیستم‌های تعلیق (همچون مک‌فرسون) گاهی یکی از این بازوها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برتری مهم سیستم جناغی دوبل، استفاده از توان همزمان هر دو بازو است.
یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم جناغی دوبل در ساختار ویژه آن نهفته است که این سیستم را از تعلیق مک‌فرسون متمایز (و برتر) می‌کند. برای این برتری ابتدا یک بار دیگر نگاه دقیق‌تری به ساختار این سیستم بیندازید. در این سیستم همان‌گونه که پیش از این گفتیم، کاسه چرخ از بالا و پایین خود به رأس‌های دو بازو متصل است و می‌تواند بر روی اتصالات خود بازی کند. حال تصور کنید به دلیل برخورد با یک برآمدگی بر روی سطح زمین، محور چرخ باید بالا بیاید. در این حالت دو بازو به صورت موازی حرکت می‌کنند و به دلیل اتصال آن‌ها به کاسه چرخ، تایر نیز دقیقاً به موازات محور اولیه خود حرکت می‌کند. به این ترتیب، چرخ در این سیستم در بالاتری و پایین‌ترین وضعیت می‌تواند زاویه اولیه خود با محور عمودی را حفظ کند و این مسئله یک مزیت بزرگ برای این سیستم به شمار می‌رود. زاویه چرخ نسبت به محور عمودی که زاویه کمبر نامیده می‌شود، نقش مهمی در حفظ تعادل خودرو دارد و در تعلیق جناغی دوبل، با تغییر ارتفاع سیستم تعلیق که می‌تواند در اثر برخورد با موانع و یا فشار ناشی از پیچیدن باشد، زاویه کمبر که معمولاً منفی تنظیم می‌شود (به معنی آن که بالای چرخ اندکی به سمت بدنه متمایل است و پایین چرخ اندکی به سمت بیرون خودرو) بر هم نمی‌خورد و یا حتی منفی‌تر می‌شود در حالی که در سیستم مک‌فرسون در نوسانات بالا، زاویه کمبر به سمت مثبت میل پیدا می‌کند. بازوهای بالایی و پایینی طول تقریباً برابری با یکدیگر دارند اما معمولاً برای ایجاد زاویه کمبر منفی در چرخ‌ها، طول بازوی بالایی اندکی کمتر از بازوی پایینی در نظر گرفته می‌شود.
انواع سیستم تعلیق جناغی دوبل
هر چند اصول کلی سیستم تعلیق جناغی دوبل، همان‌گونه که در بالا به آن اشاره شد بر اساس وجود دو بازو در بالا و پایین چرخ است، اما این سیستم در شکل‌های مختلفی در خودروها دیده می‌شود. عمومی‌ترین وضعیت که تقریباً در بیشتر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نمونه ایی است که فنر و کمک فنرها از میان بازوی بالایی عبور می‌کند. در این وضعیت مجموعه فنر و کمک فنر که به صورت یکپارچه است، از میان بازوی بالایی عبور می‌کند و در ادامه بر روی بازوی پایینی قرار می‌گیرد. به دلیل آنکه در این ساختار، بخش عمده‌ای از فشار خودرو بر روی بازوی پایینی است، این بازو باید مستحکم‌تر از بازوی بالایی باشد و به همین دلیل معمولاً به صورت یکپارچه ساخته می‌شود. مهم‌ترین مزیت این ساختار، فضای کمتری است که اشغال می‌کند. یکی دیگر از ساختارهای سیستم تعلیق جناغی دوبل که البته عمومیت بسیار کمی دارد، ساختاری است که در آن مجموعه فنر و کمک فنر بر روی بازوی بالا قرار می‌گیرد و به این ترتیب این بازو وظیفه اصلی تحمل باز خودرو را بر عهده دارد و بازوی پایینی تنها نقش تثبیت‌کننده کاسه چرخ را انجام می‌دهد. مهم‌ترین مشکل در این ساختار، فضای زیادی است که اشغال می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان از آن در بسیاری از خودروها استفاده کرد. در بعضی از خودروها و به ویژه انواع اسپرت در گذشته، ساختار دیگری نیز عمومیت داشت که در آن فنر و کمک فنر، در فضای بین دو بازو بر روی بدنه خودرو نصب می‌شدند به همین دلیل با زاویه‌ای رو به بیرون، قرار می‌گرفتند. مهم‌ترین مزیت این ساختار اشغال کمترین میزان فضا است هرچند در خودروهای سواری این مسئله آنقدر حاد نیست و به همین دلیل کمتر از این ساختار استفاده می‌شود.

تعداد صفحات : 48

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 237
  • کل نظرات : 60
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 56
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 164
  • باردید دیروز : 273
  • گوگل امروز : 17
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 833
  • بازدید ماه : 616
  • بازدید سال : 34,057
  • بازدید کلی : 434,337